Läs på lapparna!!!


Idag när jag och några klasskamrater gick från skolan i Jönköping till resecentrum för att åka hem så hände det en sak som inte brukar hända som jag bara måste få uppmärksamma. 

När vi går där så hör vi bara "läs på lapparna" och "hallå läs". Vi tittade oss omkring och ser två barn uppe vid en fransk balkong som står och håller i två snören med en lapp i vardera ände. 

De hissade ner trådarna med lapparna till oss och på lapparna stod det uppmuntrande ord som "du är fin idag" (rätta mig om jag har fel vänner...minns inte riktigt, men det var något liknande). 

Hur glad blir man av det? Och hur kul är det att det är barn som gör det? Det är en väldigt fin gest av dem till någon annan. Det lilla förgyller dagarna. Det lilla extra i vardagen som man inte annat kan le åt och sprida glädje. 

Det är så fint gjort av dem. 

Detta händer typ aldrig så det är när det händer som man blir extra glad. 

Vi sa detsamma till barnen och skrattade och sedan gick vi vidare. Tänk vad kul för dem! Att några främlingar har läst deras lappar! Att just vi fick möjligheten att lösa lapparna! 
Det är fantastiskt! 

Sprid glädje och kärlek. 

~may the force be with us~ 




Kommentarer
Postat av: Pikku

Men guh så gulligt! Det behövs mer av sånt :D
Verkar som vi båda fått uppleva nått glädjande idag som involverar barn, haha :3

Svar: Barn är fantastiska!! :3 mer sånt ja :D
Linnéa

2015-03-05 @ 21:14:45
URL: http://nouw.com/rebekkamoisio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0