Varför ska vi skilja på människa och människa?


Jag blir lite frustrerad bara. 

Skulle vi bara se vad som finns på insidan av oss så är vi inte olika varandra. Skelett, muskler, organ och så vidare. Allt är likadant. 
Det enda som skiljer oss åt är hudfärg, storlek, längd och om vi är kvinna eller man.

Frågan är ju bara varför det ska göra skillnad på oss? 
Det vore väl väldigt tråkigt om alla var likadana? 

Jag tycker att det är så tråkigt i ett så kallat "modernt" samhälle att dessa klyftor ska göras. 

Varför kan vi inte bara se alla människor som kompetenta? 
Det är så tråkigt att det finns något som anses vara "rätt och fel". 

Jag blir så ledsen. Alla människor har lika mycket rätt att vara här på jorden som alla andra. Varför kan vi inte bara vara sams och ta vara på allas olikheter men också kunna se likheter? 
Vi ska inte se olikheter som något negativt tycker jag inte. 


~may the force be with you~ 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0