Vi blir offer för dina dumheter

På morgonen när jag går till busshållplatsen för att vänta på bussen så brukat jag vilja stå i busskuren eftersom det är kallt som bara hejsan samt att det blåser. Då är det ganska skönt att få lite lä på dig. 

Men, idag var inte det möjligt för mig att stå i lä i busskuren. För i busskuren stod det en äldre kvinna och rökte. Det luktar ask-kopp i hela busskuren så jag gick inte ens dit. Då fick jag stå i blåsten och i kylan och frysa. 

Min spontana tanke är: Varför i hela världen står man i en busskur och röker? Och särskilt när man vet att passiv rökning skadar. Röken försvinner ju snabbt men personen i fråga höll på att röka. 
Det är så egoistiskt!! Bara för att hon väljer att röka och stå i busskuren för att slippa blåsten och kylan så ska vi icke-rökare få dra det korta strået. 

Blir så arg. 

Jag tänkte också att jag ville vara lite normbrytarnde och ställa mig i busskuren när det stod en annan där eftersom vi svenskar (nu drar jag väldigt skarpa linjer...) alltid eller oftast ställer oss så långt ifrån andra som möjligt. Men jag kunde inte göra det jag ville. 

Blir lite frustrerad på detta. 


Det är ditt val att förgifta dina lungor. Inte mitt. 
Låt inte mig straffas för dina dumheter. 
Låt busskurerna vara ifred. 

~may the force be with you~ 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0