Alla hjärtans dag




Jag vill liksom inte vara den som är den men är verkligen alla hjärtans dag så bra? Varför ska man just visa all sin kärlek på en dag av årets alla dagar? 
Det finns ju 364 dagar till om året som man ska visa sin kärlek på?! 

Och sen det där med att det är killarna som ska ge blommor och choklad (eller vad det nu kan vara) till sin tjej eller kille. Vad är det för fel? 
Vi glömmer liksom bort att vi tjejer också ska visa vår kärlek då? 
Eller är alla hjärtans dag för killarna? 
(Nu generaliserar jag grovt...alla är inte så här). 

Varför är det killen som ska ställa till med en hej dundrande myskväll när tjejen lika gärna kan göra samma sak? 

Det är lite snedvridet kan jag tycka..eller det framgår så i alla fall. 

Bilden ja...den tog jag idag när jag var på netto (en butik jag rent av kanske till och med ogillar skarpt). Ganska tuff. 

Eller är det bara jag som reagerat på det här med alla hjärtans dag? 
Vilken hysteri...haha! Undrar när det sk bli samma hysteri kring "brandvarnarens dag" eller "den internationella barn dagen". 

Kärlek är för alla! 

~may the force be with us~ 



Kommentarer
Postat av: Pikku

Jag tycker det är en mysig dag. Men kan hålla mé dig om att tjejerna skulle kunna anstränga sig mist lika möé som killarna förväntas göra.

Jag själv uppvaktar mer än gärna A på alla <3 -ans dag,för mysighetens skull, men kräver inte nå märkvärdigt utav honom, men lite extra kärlek är aldrig lite fel att visa :)

Svar: Jag förstår å håller med. Något litet räcker :) typ frukost på sängen eller en choklad typ. Men det känns som att hela världen ballar ur för att det är alla <3-ans dag liksom XD på det viset tycker jag att det är lite för mycket :) samt att det finns 364 dagar till om året som man kan visa sin kärlek :*
Linnéa

2015-02-16 @ 18:06:30
URL: http://nouw.com/rebekkamoisio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0