VFU VT-15

Ingången till avdelningen. 


Ljudbordet. 

Äggkartong-återanvändning. Matematik. Färger, former osv. 

Isklotet.

Ett av mina projekt. 


Utegården. (Det finns mycket mer än vad som syns). 

Väldigt fina presenter från pedagogerna på avdelningen! 💕 tusen tack!!! 



Målarrummet. 

Inspirerande bok som de hade. 


Ett experiment och utforskande av mig med egentligt play-doh. 


Min VFU (verksamhetsförlags utbildning) har varit under 5 veckor på en förskola där jag verkligen kände mig välkommen av både barn och vuxna. Fantastiskt. 

Barnen sa att jag var bra på att vara fröken och det är väl det bästa omdömet man kan få av barnen? 

Det är respekt för både barn och föräldrar att det finns kompetenta förskollärare. Det är respekt för barn om man lyssnar på dem. Tyvärr har jag inte ett öra/barn men tänk dig hur häftigt det hade vart! 

Jag finns på förskolan för barnens skull och inte för min egen. Jag har valt att jobba med det här bara för att jag ska försöka ge så många barn jag kan chansen till att utvecklas och växa som människor och medmänniskor. 

Vuxna är också bra lekare i barnens lekar. Våga delta i barnens lekar för att jag tror att barnen finner mer mening i en lek om en vuxen kan släppa loss lite och faktiskt delta. Det tror jag att dem tycker är fantastiskt kul. 

Tusen tack ännu en gång säger jag till förskolan Junibacken i Falköping! Ett speciellt tack till alla barn som jag fick lära känna. Och ännu ett speciellt tack till Anna, Jenny, Linnea & Linnéa. Tusen tusen tack för dessa 5 veckor. ☺️🌸☀️ 


~May the force be with you~ 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0