Något jag inte klarar av..

Mobbning. 
 
Inte en enda människa förtjänar att bli mobbad. 
Inte en enda. 
 
Det spelar ingen roll hur man ser ut, vilken läggning man har eller vilken religion man har, osv. 
Vi är alla människor. 
Skriver inte detta för att vara klyschig på något sätt men det är så sant. 
Ingen förtjänar det.  
Den personen som blir mobbad har ett rent helvete. 
 
Att bli mobbad kan förstöra så mycket. 
Självkänsla, självförtroende å man kanske har svårare att lita på personer, osv. 
Vågar kanske inte gå till skolan för han/hon är rädd för vad som kommer hända. 
Alltså, hör ni hur det låter? 
Det är fruktansvärt. Ingen förtjänar det. 
I vissa fall slutar det ju med det värsta, i andra fall så löser det sig eller kanske inte? 
 
Även fast mobbningen tar slut så har den som blivit mobbad fortfarande allt kvar i huvudet. 
Jag blir så frustrerad på detta. 
Tänk om det var du som blev mobbad och inte var den som mobbade?! 
 
 
Kan skriva i evigheter! 
Blir så arg på detta. Sluta mobba bara! 
Det finns ingen som tjänar på det. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bekkis

Jag håller med dig om att det är fullständigt onödigt med mobbning att de bara gör skada.
Ofta är det ju så att de som mobbar har en gång i tiden själva vart mobbade.

Det som är väldigt synd är att mobbningen ALDRIG kommer att nå ett slut, vi kan försöka och vi kanske lyckas att dämpa den en aning, men vi kommer aldrig att lyckas att få stopp på det.

Intressant inlägg, man kan sitta och diskutera sånt här hur länge som helst! :)
Jag gjorde också ett inlägg om mobbning för nått år sen, fick en del kommentarer om den. ^^



Svar: Det behöver ju inte vara så men det kan vara så. Antingen är det så eller så har mobbarna dåligt självförtroende. Precis, det tar inte slut..för mobbarna kanske det gör det, men aldrig för den som blivit mobbad!

Ja verkligen! Å man blir så frustrerad av det :o
Du ser, mobbning är ett bra samtalsämne för man kan diskutera om det!
Å folk behöver fatta nån gång :(
Linnéa

2013-01-09 @ 14:13:39
URL: http://theshuffler.blogg.se
Postat av: Bekkis

Självklart kan det beror på deras självförtroende, helt klart, men genom undersökningar så har de kommit fram till att de oftast är så att mobbarna själva en gång i tiden varit mobbade eller för att de t.ex. kanske har det jobbigt hemma.

Utav egen erfarenhet så kan jag säga att det stämmer. Jag har varit i de båda situationerna, jag har vart mobbad och jag har mobbat.
Min anledning var p.g.a. jag själv vart mobbad och behandlade andra så som jag själv vart behandlad och även p.g.a. hemmet för att vi hade det så himla jobbigt och jag ville bli sedd och få ut min ilska.
O.s.v.
Men helt klart kan det bero på självkänsla!

Ja, det är ett mycket intressant ämne, men ändå så frustrerande! :o

Svar: Ja så kan det absolut vara. Oftast finns det ju en anledning. Så som du säger, dåligt hemma, mobbade själva, eller grupptryck. Det är nog ganska vanligt att man gör så som du gjort kan jag tänka mig.

Jaa man kan prata om det aslänge å vara lika frustrerad ._.
Linnéa

2013-01-09 @ 18:42:07
URL: http://theshuffler.blogg.se
Postat av: Bekkis

Japp, finns nog många olika anledningar till just mobbning :/

Yes >.>

Svar: tyvärr ja! :(
Linnéa

2013-01-09 @ 20:57:59
URL: http://theshuffler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0